Prof. Dr. Fernando Rubio

Prof. Dr. Fernando Rubio

Küçült Yazı Tipi Büyüt
Prof. Dr. Fernando Rubio

Özgeçmiş :
Fernando Rubio Yale Üniversitesi Dil Eğitimi Merkezi'nin (CLS) Direktörü olarak görev yapmaktadır. Daha önce Utah Üniversitesi'nde İkinci Dil Öğretimi ve Araştırma Merkezi Direktörü olarak görev yapıyordu. Geçtiğimiz yirmi yılda, Modern Dil Derneği, The College Board ve ACTFL dahil olmak üzere çeşitli mesleki kuruluşlarda aktif olarak yer aldı. Ayrıca Ulusal Modern Dil Öğretmenleri Dernekleri Federasyonu'nun başkanı olarak görev yaptı.

Profesör Rubio'nun araştırma ilgi alanları, teknolojiyle geliştirilmiş dil öğrenimi ve öğretimine odaklanan Uygulamalı Dilbilim ve Öğretim Metodolojileri alanlarında yatmaktadır. Rubio aynı zamanda şu iki ders kitabının yazarıdır: Tercer Milenio, Kendall-Hunt (2009) ve Juntos, Cengage (2018). Ayrıca, Hibrit Dil Öğretimi ve Öğrenimi: Teorik, Pedagojik ve Müfredat Sorunlarını Keşfetmek, Heinle (2012) kitabının ortak editörlüğünü yaptı ve Etkili Harmanlanmış Dil Öğrenme Kursları Yaratmak: Planlamadan Değerlendirmeye Araştırmaya Dayalı Bir Kılavuz, Cambridge'in ortak yazarıdır. UP (2020), 2019-2020 MLA Mildenberger Ödülü'ne layık görüldü.

Profesör Rubio, ikinci dil edinimi, değerlendirmesi ve teknolojiyle geliştirilmiş dil öğretimi ile ilgili konularda çok sayıda makale ve kitap bölümüne katkıda bulunmuştur. Aynı zamanda iki Dil Amiral Gemisi Hibesi ve Başlık VI Ulusal Dil Kaynak Merkezi hibesi üzerinde Baş Araştırmacı olarak görev yapmıştır. Halen, ABD Eğitim Bakanlığı ve Savunma Bakanlığı'ndan gelen birçok büyük bağışta Baş Araştırmacı olarak görev yapmaktadır.

Konuşma başlığı ve özeti:

İletişimsel dil sınıfında biçime odaklanma uygulaması

İletişime dayalı dil öğretimi, öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmede genel olarak başarılı olmasına rağmen, biçime özel bir dikkat göstermediği için sıklıkla eleştirilir, bu da genellikle öğrencilerin temel bir hayatta kalma yeterlik düzeyinin ötesine geçememesine neden olur. Bu çalıştay, iletişimsel bir etkinlik bağlamında biçime dikkati kolaylaştıran bir öğretim yaklaşımı sunar. Modelin kısaca tanımlanmasından ve pratik örneklerin analizinden sonra, katılımcılar özgün materyaller kullanarak ve biçime odaklanarak öğrenme etkinlikleri geliştirme fırsatı bulacaklardır.

Anahtar Sözcükler: Yapı odaklı öğretim, iletişimsel dil sınıfları, otantik materyal kullanımı