
Özgeçmiş :
Fernando Rubio Yale Üniversitesi Dil Eğitimi Merkezi'nin (CLS) Direktörü olarak görev yapmaktadır. Daha önce Utah Üniversitesi'nde İkinci Dil Öğretimi ve Araştırma Merkezi Direktörü olarak görev yapıyordu. Geçtiğimiz yirmi yılda, Modern Dil Derneği, The College Board ve ACTFL dahil olmak üzere çeşitli mesleki kuruluşlarda aktif olarak yer aldı. Ayrıca Ulusal Modern Dil Öğretmenleri Dernekleri Federasyonu'nun başkanı olarak görev yaptı.
Profesör Rubio'nun araştırma ilgi alanları, teknolojiyle geliştirilmiş dil öğrenimi ve öğretimine odaklanan Uygulamalı Dilbilim ve Öğretim Metodolojileri alanlarında yatmaktadır. Rubio aynı zamanda şu iki ders kitabının yazarıdır: Tercer Milenio, Kendall-Hunt (2009) ve Juntos, Cengage (2018). Ayrıca, Hibrit Dil Öğretimi ve Öğrenimi: Teorik, Pedagojik ve Müfredat Sorunlarını Keşfetmek, Heinle (2012) kitabının ortak editörlüğünü yaptı ve Etkili Harmanlanmış Dil Öğrenme Kursları Yaratmak: Planlamadan Değerlendirmeye Araştırmaya Dayalı Bir Kılavuz, Cambridge'in ortak yazarıdır. UP (2020), 2019-2020 MLA Mildenberger Ödülü'ne layık görüldü.
Profesör Rubio, ikinci dil edinimi, değerlendirmesi ve teknolojiyle geliştirilmiş dil öğretimi ile ilgili konularda çok sayıda makale ve kitap bölümüne katkıda bulunmuştur. Aynı zamanda iki Dil Amiral Gemisi Hibesi ve Başlık VI Ulusal Dil Kaynak Merkezi hibesi üzerinde Baş Araştırmacı olarak görev yapmıştır. Halen, ABD Eğitim Bakanlığı ve Savunma Bakanlığı'ndan gelen birçok büyük bağışta Baş Araştırmacı olarak görev yapmaktadır.
Konuşma başlığı ve özeti:
Çevrimiçi dil sınıflarının tasarlanması ve öğretilmesi için bir çerçeve
Bu konuşmada, dil öğretmenlerinin çevrimiçi olarak verilmek üzere tasarlanmış yabancı dil derslerinin yapısını, süreci ve değerlendirme yönleriyle düşünmesine yardımcı olacak bir çerçeve açıklayacağım. Bu çerçeve, öğretmenleri ve ders tasarlayacak kişiler için dört aşamadan oluşur. Tasarla, Oluştur, Öğret ve Gözden Geçir. Metodolojik bir bakış açısıyla bu çerçeve, Gagné ve diğerleri (1992) tarafından önerilen öğretim tasarımının (ID) temel ilkelerini temel alır ve Geriye Dönük Tasarım yaklaşımıyla (Wiggins & McTighe, 2005) uyumludur. Konuşmaya, çevrimiçi yabancı dil derslerinde kullanılabilecek bazı “Yüksek Etkiye Sahip İşlevsel Uygulama” örnekleri de dahil edilecek olup konuşmada çerçevenin öğretme aşamasına özel önem verilecektir.