Özgeçmiş :
Ufuk Keleş doktora eğitimini Alabama Üniversitesi, Tuscaloosa Eğitim Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretimi Bölümü'nde Fulbright bursu ile tamamladı (2016-2020). Halen Bahçeşehir Üniversitesi'nde İngilizce Öğretmenliği bölümünde doktor öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Daha önce Sabancı Üniversitesi'nde bir yıl (2021-2022), Yıldız Teknik Üniversitesi'nde on yılı aşkın (2006-2017) ve Ankara Üniversitesi'nde üç yıl (2003-2006) çalışmıştır. İleri Düzey EAP, belirli amaçlar için ingilizce ve çeşitli düzeylerde EFL dersleri vermiştir. İstanbul Üniversitesi'nde Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları alanında tezsiz yüksek lisans (2004 - 2012), Bilkent Üniversitesi'nde Tefl'de tezli yüksek lisans (2012-2013) yapmıştır. Ayrıca Boğaziçi Üniversitesi'nde İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesine sahiptir (1998-2003).
Doktora tezi, İngilizce öğrenen, öğretmen ve konuşmacı olarak sosyalleşmenin eleştirel bir otoetnografisi üzerineydi. Mevcut araştırma alanları arasında L2 Sosyalleşmesi, ELT'de Sosyal Adalet, Çok Kültürlü Eğitim, Ulusötesi Sosyalleşme, Otoetnografik Araştırma ve Nitel Araştırma bulunmaktadır. Nitel Rapor dahil olmak üzere uluslararası üne sahip hakemli dergilerde makaleler yayınladı; Pedagoji, Kültür ve Toplum; Dil Öğretimi Araştırması; Dil Öğretimi; ve Uluslararası Çok Dilli Araştırma Dergisinin yanı sıra IGI Global, Routledge, Springer Nature ve IAP gibi dünya çapında saygın yayın şirketleri tarafından yayınlanan kitaplarda bölümleri vardır. Ayrıca çalışmalarını TESOL Int, AAAL, AERA, GlobELT ve FLEAT gibi birçok uluslararası konferansta sundu. Öğretim ilgi alanları arasında Yükseköğretimde Etik, Materyal Geliştirme ve Değerlendirme, Ders Kitabı Değerlendirmesi, Nitel Araştırma Yöntemleri ve ELT'de Sosyal Adalet yer almaktadır. Evli ve bir oğlu vardır.Konuşma başlığı ve özeti:
Otoetnografinin Neleri, Nasılları, Neden ve Kimleri: Ortak Bir Çalıştay
Kendi kendine çalışma, anlatı araştırması ve etografinin bağına dayanan otoetnografi, araştırmacının kişisel düşüncelerine / inançlarına / duygularına ve ilgili deneyimlerine odaklandığı ve bunları toplumlarının normlarına, ideolojilerine ve beklentilerine bağladığı “akademik < -> edebi bir yazı” oluşturmaya odaklanan nitel bir araştırma metodolojisidir (Keleş, 2022a, 2022b). Nitel araştırma alanında yöntem, araştırma ve yazmanın bir kombinasyonunu ifade eder (Ellis, 2004).
Otoetnografi, Türkiye'nin sosyal ve eğitim bilimlerinde, özellikle uygulamalı dilbilim bilimcileri arasında (henüz) çok kabul görmese de, eğitim araştırmalarında yerleşik bir nitel araştırma yöntemi haline gelmiştir (Denzin ve Lincoln, 2018). Eleştirel ve postmodern epistemolojik paradigmalardan yararlanan otoetnografi, çok çeşitli metodolojik uygulamaları ifade eder (Ellingson ve Ellis, 2008).
Pek çok akademisyen, kendi dönüşüm hikayelerini "son derece kişiselleştirilmiş bir tarzla, toplumsal bir fenomen hakkındaki anlayışı genişletmek için [kendi] deneyimlerinden yararlanarak" keşfetmek için otoetnografiyi benimsemektedir (Wall, 2006, s. 146). Bunu yaparken hem araştırmacı (lar) ın hem de araştırılanların ikili rolünü üstlenirler (Keleş, 2022a).
Otoetnograflar, belirli bir fenomeni anlamak, fenomenin altında yatan dinamiklerin veya sosyal yapıların ne olduğunu ortaya çıkarmak ya da eleştirmek için (Keleş, 2022b) başkaları üzerinde 'araştırma' yapmanın aksine kendilerinin geçmiş deneyimlerine tekrarlı dönüşler yapar, bunları yeniden inşa eder; şimdideki uygulamalarını tekrar kavramsallaştırır, tekrar keşfeder ve gelecekte yapacakları uygulamaları tekrar düşünüp tekrar harekete geçirirler (Yazan & Keleş in press).
Bu atölye çalışması iki bölümden oluşmaktadır. Bölüm I; epistemolojik temelleri, tanımları, kapsamı ve türleri ile otoetnografyaya kısa bir giriş olacaktır. Bölüm II ise , atölye katılımcılarının dil öğrenenin, kullanıcının ve / veya öğretmeninin “kendihikayelerini” otoetnografik yansıtmalar yoluyla araştıran kompakt bir otoetnografik yansıma çalışması hakkında olacaktır.
Anahtar Sözcükler: Otoetnografi, Benimhikayem, Araştırmacı/Katılımcı İkiliği, Bilimsel/Edebi ikili, Eleştirel Teori, Post-Modern Epistemolojiler, Anlatı Sorgulama