Doç. Dr. İpek KURU GÖNEN

Doç. Dr. İpek KURU GÖNEN

Küçült Yazı Tipi Büyüt

Özgeçmiş :

İpek KURU GÖNEN, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi (ELT) Bölümü'nde Doçent olarak görev yapmaktadır. Hem lisans hem de lisansüstü düzeyde yabancı dil öğretmenliği eğitimi ile ilgili çeşitli dersler vermekte, çeşitli yüksek lisans ve doktora tezlerini de yönetmektedir. 20 yılı aşkın bir süredir öğretmen eğitmeni olarak çalışmaktadır. Araştırma ilgi alanları, öğretmen eğitiminde yansıtıcı uygulamalar, teknoloji ve dil öğrenme/öğretme, dil becerilerinin öğretimi ve yabancı dil eğitiminde duyuşsal faktörler üzerinde yoğunlaşmaktadır. Son zamanlardaki mesleki çalışmaları, öğrenme ve öğretmede farkındalık, yabancı dil öğretmenliği eğitiminde farkındalık uygulaması ve İngilizce öğretiminde farkındalık uygulamaları üzerine odaklanmaktadır. Yurt içi ve yurt dışında çeşitli makaleler yayınlamış ve yabancı dil eğitimi ile ilgili ulusal/uluslararası projelerde görev almıştır.

Konuşma başlığı ve özeti:

Sınıfına ve öğrenmeye bilinçli farkındalıkla bak: İngilizce Öğretmenliği Uygulayıcıları İçin Yeni Bir Eğitim Yaklaşımı Olarak Bilinçli Farkındalık

Bilinçli farkındalık temelli uygulamaların öğretme ve öğrenme bağlamlarına entegrasyonuna yönelik ilgi giderek artmaktadır. Bilinçli farkındalığın sağlık ve genel iyilik hali konusunda güçlü kökleri ve uygulamaları olmasına rağmen, eğitimdeki uygulamaları da son zamanlarda araştırmacıların ve uygulayıcıların dikkatini çekmektedir. İkinci dil öğretme ve öğrenmede farkındalık temelli uygulamaların entegrasyonunun yabancı dil öğrenmeye yönelik motivasyonu artırdığı, yaratıcılığı ve olumlu duyguları teşvik ettiği, stresi ve yabancı dil kaygısını azalttığı ve ayrıca dil becerilerinin öğrenilmesini ve akademik başarıyı teşvik ettiği rapor edilmiştir. Bu sunum, en güncel ikinci dil edinimi teorilerine ve ikinci dil öğrenimi ve öğretimi için uyarlanmış Polivagal Teoriye dayanan teorik mantığı da sağlayarak, farkındalığı ikinci dil öğretimine yeni bir yaklaşım olarak ön plana çıkarmayı amaçlamaktadır. Ayrıca bu sunum, gerçek sınıflarda dil becerilerinin öğretimi için kullanılabilecek materyallerin yanı sıra rehberli nefes egzersizleri ve meditasyon uygulamaları gibi çeşitli öğretim uygulamaları örnekleri önererek, bilinçli farkındalığı İngilizce öğretme/öğrenme ortamlarına entegre etmenin pratik sonuçlarına odaklanmaktadır. Öğretmenlerin sınıf odaklı pedagojik uygulamalar oluşturmaya teşvik edildiği yöntem sonrası dönemde bilinçli farkındalık, dil sınıflarını geliştirmek ve hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin iyilik halini desteklemek için çeşitli faydalar sunar. Bu sunum, zenginleştirilmiş dil öğretme/öğrenme deneyimlerini geliştirmeye ve etkili ikinci dil ortamları yaratmaya yönelik yeni bir yaklaşım olarak bilinçli farkındalığı tercih eden dil eğitimcileri ve uygulayıcıları için fikirler içerir.

Anahtar Sözcükler: İkinci dil öğretme/öğrenmede farkındalık, İngilizce öğretme/öğrenmede farkındalık, farkındalık temelli uygulamalar.